مقاله, دکتری, کارشناسی

پروژه کسر خدمت سربازی چیست؟

پروژه کسر خدمت سربازی چیست؟

خدمت سربازی از مهم‌ترین مسائلی است که جوانان با آن مواجه هستند. بسیاری از افراد مشمول خدمت سربازی به دنبال راهی برای کاهش خدمت سربازی می‌گردند. پروژه کسر خدمت سربازی یکی از راهکارهای موثر بوده که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. مجموعه خدمات آموزشی پژوهشی در رشت در زمینه انجام پروژه کسری خدمت و تدوین مقاله علمی شما را یاری می‌کند. در این مقاله درباره شرایط و مراحل پروژه کسری خدمت سربازی و نحوه دریافت آن صحبت شده است.

آشنایی با پروژه کسر خدمت سربازی

پروژه کسری خدمت سربازی از قوانین حوزه نظام‌وظیفه است که به مشمولان کمک می‌کند در حین تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و بالاتر بتوانند خدمت سربازی خود را تا ۱۹ ماه کاهش دهند. به این منظور باید دو پروژه دریافت کنید تا بتوانید به ازای آن ۱۹ ماه از خدمتتان کسر شود. این در حالی است که تنها با گرفتن یک پروژه می‌توان بیشتر از ۱۱ ماه کسری خدمت گرفت. همچنین برای گرفتن پروژه سقفی وجود ندارد و امکان گرفتن پروژه‌های سنگین برای تمامی مشمولان وجود دارد.

ناگفته نماند انجام پروژه تنها باعث کسری خدمت سربازی می‌شود و در معافیت مشمولان نقشی ندارد. گرفتن پروژه برای بسیاری از رشته‌های دانشگاهی امکان‌پذیر است و می‌توانند با داشتن شرایط آن موفق به دریافت پروژه کسری خدمت شوند. برای دریافت و انجام پروژه باید به یکی از مراکز تحقیقاتی تحت‌نظر سپاه، ناجا یا ارتش مراجعه کرد. توجه داشته باشید افرادی که در حال انجام خدمت هستند مشمول دریافت پروژه نخواهند شد.

شرایط موردنیاز برای دریافت پروژه کسر خدمت سربازی

برای اخذ پروژه کسر خدمت سربازی نیاز به داشتن شرایطی است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به داشتن سوابق درخشان تحصیلی اشاره کرد. به این منظور نخبگان و دانشجویانی که از سوابق تحصیلی قابل توجه برخوردار هستند می‌توانند از یکی از ارگان‌های نظامی پروژه‌های مرتبط با رشته تحصیلی خود را دریافت کنند. برای انجام پروژه می‌توان در خارج از یگان بر روی آن به‌صورت تخصصی مشغول به کار شد. در واقع مشمولان می‌توانند بدون آن که در پادگان حضور داشته باشند پروژه خود را انجام دهند و در زمان کوتاه‌تری خدمت کنند. مهم‌ترین شرایط برای دریافت پروژه کسری خدمت عبارت‌اند از:

  • نداشتن غیبت سربازی غیر قابل توجیه
  • داشتن مدرک کارشناسی ارشد به بالا
  • انتخاب پروژه متناسب با مدرک تحصیلی
  • شرکت در جلسه مصاحبه ارگان
  • شرکت در جلسات دفاعیه پروژه حین انجام آن

پایان نامه ارشد و رساله دکتری در صورتی که تأیید شود می‌تواند به‌عنوان پروژه در نظر گرفته شود. یکی دیگر از شرایط، به اتمام رسیدن حداقل یکی از پروژه‌ها قبل از اعزام به خدمت است. افرادی که تمایل دارند در حین تحصیل پروژه دریافت کنند مانعی برای آنها وجود ندارد. به این ترتیب دانشجویان کارشناسی ارشد با تأیید و تصویب موضوع پایان نامه می‌توانند موفق به دریافت پروژه شوند.

مدارک موردنیاز برای دریافت پروژه کسر خدمت سربازی

در این بخش لیست کاملی از تمام مدارک موردنیاز برای دریافت پروژه کسر خدمت سربازی عنوان شده است که عبارت‌اند از:

  • مدارک تحصیلی علمی و پژوهشی
  • کپی آخرین مدرک تحصیلی
  • چهار قطعه عکس ۳*۴
  • اصل کارت ملی به همراه دو کپی از آن
  • اصل شناسنامه و دو کپی از تمامی صفحات آن
  • ارائه رزومه فارسی حداکثر در ۵ خط

مراحل دریافت پروژه کسر خدمت سربازی

برای آن که بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن پروژه کسر خدمت سربازی در رشت و گیلان را دریافت کنید باید مراحل آن را به درستی پشت سر بگذارید. پس از نهایی شدن کسری و ثبت‌نام در سامانه ثبت نهایی آن را پیگیری کنید. ناگفته نماند در زمان خدمت سربازی و ارسال دفترچه آن می‌توانید از پروژه استفاده کنید. با این وجود در صورتی که غیبت کنید یا قوانین تغییر کنند دیگر نمی‌توانید از مزایای پروژه کسری خدمت بهره‌مند شوید. مراحل دریافت پروژه کسری خدمت عبارت‌اند از:

  • گرفتن نامه اشتغال به تحصیل ویژه دانشجویان
  • ارائه مدرک تحصیلی
  • ارائه مدارک علمی و مقاله‌های مرتبط با پایان‌نامه
  • مراجعه به ارگان و شرکت در مصاحبه اولیه
  • ثبت‌نام دریافت پروژه و نوشتن پروپوزال
  • شرکت در مصاحبه علمی
  • شرکت در جلسات دفاع از پروژه
  • دریافت نامه کسری خدمت پروژه و تحویل آن به سازمان وظیفه عمومی

برای کمک در این زمینه می‌توانید از مجموعه خدمات آموزشی پژوهشی در گیلان کمک بگیرید.

نحوه دریافت پروژه کسر خدمت سربازی

برای دریافت پروژه کسر خدمت سربازی دو راه وجود دارد که عبارت‌اند از:

مراجعه به بنیاد علمی نخبگان نیروهای مسلح

در روش اول باید مدارک تحصیلی، علمی و پژوهشی، دو عدد کپی شناسنامه، رزومه کامل از خود و چهار قطعه عکس ۳*۴ به بنیاد ملی نخبگان تحویل دهید تا بررسی شوند. پس از بررسی‌های لازم با توجه به سطح علمی فرد پروژه مناسبی ارائه می‌شود.

مراجعه به سازمان‌های ارائه‌دهنده پروژه

باید به یکی از سازمان‌های ارائه‌دهنده پروژه که در زمینه تحصیلی شما فعالیت می‌کنند مراجعه نموده و پروژه دریافت کنید. امکان پیشنهاد پروژه توسط مشمولان به سازمان وجود دارد و پس از تأیید به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شوید تا برای شما پرونده تشکیل شود. این روش بسیار ساده است.

دریافت پروژه کسر خدمت سربازی چه مزایایی دارد؟

مزایای قابل توجهی با گرفتن پروژه کسب خدمت سربازی شامل حال متقاضیان می‌شود که هر کسی را وسوسه می‌کند از این فرصت استفاده نماید. این مزایا عبارت‌اند از:

  • می‌توان به مدت ۲ تا ۱۹ ماه از حضور در پادگان‌های خدمت نظام‌وظیفه معاف شد.
  • می‌توانید با انجام فعالیت تخصصی پروژه از توانایی‌های علمی مانند تجزیه و تحلیل آماری در زمینه رشته خود برخوردار شوید.
  • از انجام فعالیت‌های سنگین رزمی و نظامی معاف می‌شوید.
  • امکان انجام تحصیل و خدمت به‌صورت هم‌زمان میسر می‌شود.
  • در صورت تمایل می‌توانید به ارگان موردنظر جذب شوید.

جمع‌بندی

پروژه کسر خدمت سربازی فرصت طلایی برای فارغ‌التحصیلان است که به واسطه آن می‌توانند مدت زمان خدمت سربازی خود را کاهش دهند. متقاضیان عزیز می‌توانند با مراجعه به مجموعه خدمات آموزشی پژوهشی در گیلان از مشاوران آرتا پژوهش در تهیه پروژه علمی خود کمک بگیرند. با ما تماس بگیرید و اطلاعات تکمیلی در زمینه انجام پروژه کسر خدمت سربازی را دریافت کنید.

سوالات متداول

کدام مقاطع تحصیلی می‌توانند پروژه کسر خدمت سربازی دریافت کنند؟

فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد به بالا

چند ماه از خدمت نظام‌وظیفه با دریافت پروژه کسری خدمت سربازی کاهش می‌یابد؟

بستگی به دریافت تعداد پروژه و نظر داوران دارد و سقف آن ۱۹ ماه است.

آیا می‌توان حین خدمت سربازی موفق به دریافت پروژه کسری شد؟

خیر در حین خدمت امکان دریافت پروژه وجود ندارد.

1
2
3
4
5
5/5 - (2 امتیاز)
author-avatar

درباره تیم تولید محتوا آرتا پژوهش

تیم تولید محتوا مجموعه فرهنگی پژوهشی آرتا پژوهش همواره در تلاش است تا بتواند با درک نیاز دانشجویان و محققان، مقالات علمی پژوهشی کاربردی برای رشته ها و مقاطع مختلف (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) تهیه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *